• 1403/04/04 - 13:17
  • - تعداد بازدید: 71
  • - تعداد بازدیدکننده: 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم در شرکت توزیع برق استان سمنان

با حضور جمعی از کارکنان و خانواده های آنان، مراسم جشن عید غدیر خم و بزرگداشت دهه امامت و ولایت در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم در شرکت توزیع برق استان سمنان

با حضور جمعی از کارکنان و خانواده های آنان، مراسم جشن عید غدیر خم و بزرگداشت دهه امامت و ولایت در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

استادحوزه علمیه سمنان در این آئین بیان داشت: ولایت و جانشینی امام پس از پیامبر از موضوعات خطیر و پر اهمیتی بود که جا داشت ابلاغ آن مکمل رسالت باشد وخودداری از بیان آن، مایه نقص در امر رسالت شمرده شود.

حجت الاسلام رضا طاهریان با اشاره به این که پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم در سال دهم هجرت برای انجام فریضه وتعلیم مراسم حج به مکه عزیمت کرد گفت: این بار انجام این فریضه با آخرین سال عمر پیامبر عزیز مصادف شد و از این جهت آن را «حجة الوداع » نامیدند افرادی که به شوق همسفری و یا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند تا صد و بیست هزار تخمین زده شده اند.

وی با عنوان این که یکی از مهم ترین وقایع تاریخ پرفراز و نشیب اسلام که در بین عامه مسلمانان ، واقعه ای مسلّم، پذیرفته شده و قطعی تلقی می گردد، واقعه غدیر خم است اضافه کرد: محدثان شیعه و همچنین سی تن از محدثان بزرگ اهل تسنن بر آنند که آیه در غدیر خم نازل شده است وطی آن خدا به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ماموریت داده که حضرت علی علیه السلام را به عنوان «مولای مؤمنان » معرفی کند و ولایت و جانشینی امام پس از پیامبر از موضوعات خطیر و پر اهمیتی بود که جا داشت ابلاغ آن مکمل رسالت باشد وخودداری از بیان آن، مایه نقص در امر رسالت شمرده شود.

وی اظهار داشت : همچنین جا داشت که پیامبر گرامی، از نظر محاسبات اجتماعی و سیاسی، به خود خوف ورعبی راه دهد، زیرا وصایت و جانشینی شخصی مانند حضرت علی علیه السلام که بیش از سی وسه سال از عمر او نگذشته بود بر گروهی که از نظر سن وسال از او به مراتب بالاتر بودند بسیار گران بود وحکومت چنین فردی بر مردمی کینه توز بسیار سخت خواهد بود.

گفتنی است: در این مراسم از تعدادی فرزندان همکار به نام های هدیه گلستانی و آرمیتا جلال که به سن تکلیف رسیده اند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 3806
کلمات کلیدی
روابط عمومی
خبرنگار

روابط عمومی

تنظیمات قالب