• 1403/03/06 - 10:53
  • - تعداد بازدید: 24
  • - تعداد بازدیدکننده: 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دوره آموزشی فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی بیان شد؛

مراقبت از خوبی انسان مهمترین وظیفه زندگی اسلامی است

در دوره آموزشی که به مناسبت هفته ملی جمعیت، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد، مراقبت از خوبی و درستی انسان به عنوان مهمترین وظیفه زندگی و سبک اسلامی آن معرفی گردید.

در دوره آموزشی فرزندآوری در سبک زندگی اسلامی بیان شد؛

مراقبت از خوبی انسان مهمترین وظیفه زندگی اسلامی است

در دوره آموزشی که به مناسبت هفته ملی جمعیت، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد، مراقبت از خوبی و درستی انسان به عنوان مهمترین وظیفه زندگی و سبک اسلامی آن معرفی گردید.

مجید محمودیان روانشناس حوزه خانواده با بیان اینکه هیچ گمراهی توان ضربه زدن به نفس انسان را نخواهد داشت اگر هدایت را پیدا کرده باشد خاطرنشان ساخت: چنانچه درون انسان از آرامش، محبت، نورانیت، زیبایی، امید و .... پر باشد این صفات به پیرامون انسان و علی الخصوص خانواده تسریع پیدا می کند و قطعاً عکس آن هم صادق است.

وی افزود: به مصداق قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی چیزی جز ساختن بهشت در درون فرد نیست و تنها مراقبت از خود است که در هیچ زمان، مکان و شرایطی از انسان ساقط نشده و تا لحظه مرگ نیز همراه انسان می ماند.

استاد این کارگاه آموزشی بیان داشت: زندگی باید به گونه ای طراحی شود که انسان نگران آینده نبوده و نیست، اهداف و حرکاتش در زندگی با مدیریت اسلامی و قرآنی می تواند زندگی شاد برای خود و خانواده را به همراه داشته باشد.

محمودیان گفت: رویکرد اسلام نسبت به کنترل جمعیت به جهت ضرورت حفظ و بقای نسل و افزایش جمعیت مسلمانان رویکردی میانه و بر مسیر اعتدال است و باید زمینه تربیت فرزندی صالح و سالم فراهم باشد تا افزایش جمعیت در سطح کلان، قطعاً همراه با توسعه علمی و معنوی جامعه را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید داشت: نگاه نواندیش در موضوع جمعیت در پی آن است که محدود کردن تعداد فرزندان را از میان آموزه های دینی بیرون بکشد، البته با این توضیح که مجموع تعالیم اسلامی درباره اصالت تربیت و آماده سازی شرایط رشد و شکوفایی فرزندان، ما را به این موضوع رهنمون دارد که تحدید نسل و کاهش فرزندان پیشنهادی مطلوب است به ویژه در شرایط و زمینه هایی که افزایش فرزندان، تربیت - رشد و آموزش آنان را یا مقتل یا ناممکن می سازد.

وی خاطرنشان ساخت: در آیات قرآنی در روایات، تشویق فراوانی به ازدواج و خروج از تجرّد شده است و بدیهی است که یکی از نتایج ازدواج در اغلب موارد به دنیا آوردن فرزند و تکثیر نسل است و در برخی روایات به ازدواج با هدف افزایش نسل توصیه شده است و افزون بر این آیات ، روایاتی  وجود دارد که فزونی جمعیت مسلمانان را یک ارزش مهم هم در دنیا و هم در آخرت می داند چرا که فرزندان در دنیا زینت، مایه استعانت و امداد و در آخرت مایه مباهات پیامبر اسلام (ص) معرفی شده اند.

گفتنی است: دوره آموزشی یاد شده به مناسبت هفته ملی جمعیت و با هماهنگی پایگاه مقاومت بسیج نور شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برای شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر به صورت حضوری و برای سایر شهرستان های استان به صورت برخط و پخش زنده به همکاری دفتر آموزش و دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات به انجام رسیده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 3786
کلمات کلیدی
روابط عمومی
خبرنگار

روابط عمومی

تنظیمات قالب