طرح نظرسنجي از مشتركان برق خانگي استان سمنان انجام شد
طرح نظرسنجي از مشتركان برق خانگي استان سمنان انجام شد
طرح نظرسنجي از مشتركان برق خانگي استان سمنان انجام شد
در راستاي شناسائي نقاط قوت و قابل بهبود در عرصه خدمت رساني به مشتركان، طرح بررسي ميزان رضايتمندي مشتركين برق خانگي از عملكرد شركت توزيع برق استان سمنان مربوط به سال 96 اجرائي گرديد.
گفتني است: اين نظرسنجي ، از مشتركان برق خانگي و براساس اصول اجرائي پايش و اندازه گيري ميزان رضايتمندي مشتركين شركت توزيع برق استان ، با تدوين پرسشنامه هاي مربوطه صورت پذيرفت.
لازم به ذكر است: در اين طرح از يك درصد از كل مشتركين برق خانگي استان نظرخواهي گرديده و براي روش نمونه برداري ، از شيوه نمونه گيري تصادفي طبقه اي استفاده شده است.
يادآور مي شود: در اين تحقيق، پرسشنامه ها از طريق مصاحبه توسط پرسشگران آموزش ديده و با مراجعه مستقيم به مشتركان برق خانگي، از فروردين ماه سال جاري تا اواخر خرداد ماه تكميل شده و سوالات پرسشنامه به تعداد 20 عدد بوده كه 19 سوال آن بسته پاسخ و يك سوال آن باز پاسخ مي باشد.
خاطرنشان مي سازد: ميزان آشنائي مشتركين با الگوي مصرف برق خانگي، ارائه خدمات برقراري انشعاب، نحوه برقراري ارتباط غيرحضوري با شركت از طريق تلفن، تلفن گويا و سايت اطلاع رساني ، ميزان رضايت مندي از چگونگي قرائت كنتور، وصول بهاي برق مصرفي، توزيع قبوض برق، برخورد مامورين قرائت و اتفاقات برق و دسترسي به مسئولين شركت، از جمله سوالاتي هستند كه در اين پرسشنامه طراحي و از مشتركين اخذ نظر شده است.
گفتني است: نحوه پاسخگوئي و رسيدگي به شكايات، اطلاع رساني ها ، چگونگي مراجعه مامورين شركت در هنگام قطعي هاي ناخواسته برق، ايمني شبكه ها و تاسيسات توزيع برق، وضعيت روشنائي در سطح معابر استان و ميزان رضايت مشتركين از عملكرد اين شركت ، از ديگر سوالاتي است كه نظرخواهي گرديده و مقايسه نتايج مربوط به سال هاي 95 و 96 نيز گردآوري شده است.
اضافه مي نمايد: اين طرح هرساله به منظور ضرورت نظام مشتري گرائي و ارتقاء كيفيت خدمات ارائه شده به مشتركين در اين شركت عملياتي مي گردد.
قابل ذكر است: اطلاعات و تحليل هاي اين مجموعه توسط كميته بازنگري مديريت و مديريت هاي توزيع برق در شهرستان هاي استان مورد بهره گيري واقع شده و مسائل و مشكلات مطروحه بررسي گرديده و اقدام اصلاحي براي بهبود و بهتر شدن روند خدمات دهي انجام مي شود.