• 1402/04/06 - 13:01
  • - تعداد بازدید: 14
  • - تعداد بازدیدکننده: 14
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

اطلاع رسانی و مشارکت مردمی دو رکن مهم در مدیریت مصرف برق

در همایش آموزشی مدیریت مصرف برق، ویژه مدیران روابط عمومی و مدیران انرژی برگزار شد، دو رکن اطلاع رسانی عمومی و مشارکت مردمی به عنوان مهم ترین عوامل در مدیریت مصرف و افزایش بهره وری تاکید گردید.

در همایش مدیریت مصرف مدیران روابط عمومی
بیان شد؛



اطلاع رسانی و مشارکت مردمی دو رکن مهم در
مدیریت مصرف برق



در همایش آموزشی مدیریت مصرف برق، ویژه مدیران روابط عمومی و
مدیران انرژی برگزار شد، دو رکن اطلاع رسانی عمومی و مشارکت مردمی به عنوان مهم
ترین عوامل در مدیریت مصرف و افزایش بهره وری تاکید گردید.



سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین در این همایش به کاهش 30 درصدی مصرف برق در ساعات اداری به نسبت سال
گذشته و کاهش
60 درصدی در پایان
وقت اداری به نسبت مدت مشابه سال قبل اشاره داشت و افزود: با توجه به نامگذاری
ششمین روز از هفته مدیریت مصرف با شعار
"مدیریت مصرف برق، جلب مشارکت های مردمی"، عملاً تحقق
این شعار بدون در نظر گرفتن بعد اطلاع رسانی غیر ممکن خواهد بود.



مهدی پاک طینت با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی دستگاه های
اجرایی، نقش کلیدی در اطلاع رسانی ایفا می کنند افزود: در موضوع مصرف انرژی و به
ویژه مصرف برق امسال نیازمند ترویج بیشتر یک ارزش اجتماعی تحت عنوان مصرف بهینه
هستیم، چرا که ناترازی تولید و مصرف و عبور موفق از اوج بار تابستان در گرو برنامه
ریزی و مشارکت مردم است.



وی به عنوان نمونه به تـدوین 140 برنامه عملیاتی وزارت نیرو در راستای عبور از پیک
بـار سال جاری اشاره کرد و گفت: مر
دم می دانند و به خوبی آگاهند که مسئولیت اجتماعی و انگیزه های فردی می‌تواند مهمترین عامل برای انجام بعد اطلاع رسانی و مشارکت مردمی در بحث مدیریت مصرف برق در اجتماع باشد، تا با اقداماتی جزئی که همگی قابلیت اجرا شدن را دارد بتوانند برق را بهینه مصرف نمایند.



پاک طینت در ادامه گفت: آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در
سطح کلان، مبنی بر اینکه وضعیت برق و انرژی در حالت بحرانی است یک ضرورت محسوب شده
و مردم باید در جریان چرایی صرفه جویی مصرف برق قرار داده شوند.



وی تاکید کرد: در کنار اطلاع رسانی، جلب اعتماد اقشار مختلف
جامعه بسیار حائز اهمیت است که این اعتمادسازی می‌تواند از طریق روابط عمومی‌ها،
جراید، فعالان حوزه مجازی و سرمایه‌های اجتماعی صورت گیرد.



پاک طینت افزود: در کنار موارد گفته شده وزارت نیرو هم سعی داشته تاثیرات صرفه‌جویی شهروندان و سود و زیان آن را با خود مردم شریک شود به گونه‌ای که کسانی که مدیریت
مصرف دارند تشویق و کسانی که پرمصرف هستند جریمه شوند.



گفتنی است: در پایان این نشست آموزشی مدیران روابط عمومی و مدیران انرژی دستگاه‌های اجرایی از مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان
کم و کیف کنترل پذیری و رویت پذیری مشترکین قرار گرفتند
.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار اسلايدي
  • کد خبر : 3617
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب