رسانه هسته اصلی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان به مناسبت سومین روز از هفته مدیریت مصرف برق در گفتگویی که با دفتر روابط عمومی به انجام رساند تاکید کرد: رسانه ها هسته اصلی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جهت تعیین رفتار کنشگر آحاد جامعه هستند.
رسانه هسته اصلی اطلاع رسانی و فرهنگ
سازی است
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان به مناسبت سومین روز
از هفته مدیریت مصرف برق در گفتگویی که با دفتر روابط عمومی به انجام رساند تاکید
کرد: رسانه ها هسته اصلی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جهت تعیین رفتار کنشگر آحاد
جامعه هستند.
سید محمد حسینی نژاد با عنوان اینکه سومین روز از این هفته
با نام "مدیریت مصرف برق افکار عمومی و رسانه" نام گذاری شده است افزود:
انتشار و استمرار پیام های آموزشی و تبلیغی، در گسترش مصرف بهینه و رعایت الگوهای
درست مصرف کردن برق در چند سال اخیر، بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: فرهنگ، از دیدگاه جامعه شامل هر آنچه، جامعه
بشری، به وجود آورده و توان اشتراک آن را دارد می شود.
رئیس هیات مدیره افزود: باید اذعان داشت که در فرهنگ سازی و
تبلیغات، صرفاً رساندن یک معنا، مفهوم و یا ایده پایان کار نیست بلکه اقناع یا
ترغیب مخاطب در جهت دستیابی به هدف خاصی نیز مدنظر قرار دارد.
وی با اشاره به این موضوع که چنانچه به صورت بنیادی مدیریت
مصرف برق اطلاع رسانی نگردد ناترازی های تولید و مصرف در سال های آتی وضعیت بسیار
بحرانی را برای صنعت برق رقم خواهد زد گفت: راه های گوناگون اطلاع رسانی نظیر شبکه
های اجتماعی، رادیو، جراید، خبرگزاری و تلویزیون از جمله شیوه های اثرگذار
تبلیغاتی خواهد بود و هر چه ابعاد فرهنگ سازی وسیع تر باشد در دستیابی به اهداف
راه هموارتری پیش روی صنعت برق خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: اگرچه انتقال فرهنگ، فرآیندی
بسیار گسترده است، ولی خانواده، مدرسه و رسانه های جمعی به عنوان مهمترین عوامل
انتقال فرهنگی، به کودکان و نسل بعد آنها است و همه باید در راه تجربه سازی به این
نسل تلاش نماییم.